KBBA

nuffnang

Muka Lebih Flawless Tanpa Jerawat dengan Vitamin C Serum by Annona

Assalammualaikum dan hai semua...

Masih ingat lagi tak Eyda share pasal Petua Penjagaan Kulit Muka dengan Vitamin C Serum by Annona sebelum ni? Okay kali ni Eyda nak ceritakan pengalaman sepanjang hampir 3 minggu Eyda menggunakannya. Bermula dengan terpengaruh dengan kawan-kawan yang menggunakan Vitamin C Serum ni, dan Eyda ambil keputusan untuk mencuba juga.

Masa seminggu penggunaan Vitamin C Serum ni, Eyda dah cuba expirement pada muka Eyda... Kulit muka Eyda memang sensatif dan mudah terbakar bila duduk bawah matahari yang terlalu lama. Omputih kata sunburn le. Hehehe... Pada akhir bulan 2 hari tu Eyda ada buat familyday di Teluk Batik, so masa tu la Eyda cuba.

Alhamdulillah nampak kesannya sangat ketara. Kulit tidak terbakar dek matahari. Dengan itu Eyda meneruskan hingga ke hari ini. Sekarang Vitamin C Serum ni dah jadi teman baik kulit muka Eyda.


Eyda ni memang akan cuba dulu dalam seminggu sebelum nak kongsi cerita pada semua, sebab kulit muka sensitif ni tak semua produk boleh serasi. Dulu pernah guna serum tetapi naik jerawat kecil-kecil dan muka jadi merah-merah. Tapi tidak dengan Vitamin C Serum by Annona ni. Bukan nak puji lebih-lebih keberkesanan produk ni... tapi memang hakikatnya sangat berkesan buat kulit Eyda. Cara penggunaan pun sangat mudah. Hanya 2 titis sahaja 2 kali sehari, sudah mampu memberi kesan yang maksimum.


Disamping dapat menghilangkan jerawat, ia juga dapat memulihkan parut, jeragat, kulit kusam dan mengecilkan liangpori yang terbuka. So muka pun jadi lebih flawless la gitu.

So tip berguna untuk korang elakkan muka dari sun burn dan berjerawat semestinya dengan menggunakan dan menggamalkan Vitamin C Serum by Annona ni. Terjamin berkesan untuk muka yang sensatif jugak.



Kalau korang nak tahu info lanjut korang boleh cek sendiri di

..............................

VITAMIN C SERIES ~ Facebook: VCS Annona ~ Instagram: vcs_annona ~ Hotline:0108424243

CORETAN DIARI PINK

HARI KELUARGA LEGASI HAJI ABDUL RANI BIN PANDAK SHUKOR KINI SUDAH 4 GENERASI

Assalammualaikum, hai semua.

Pada 23 & 24 Februari lepas, Eyda sekeluarga ada buat hari keluarga untuk keluarga besar. Last kami buat masa tahun 2015 sepatutnya 2 tahun sekali tapi ni dah berganjak ke 4 tahun. So memang best la kan dapat jumpe ramai-ramai ni. Entry ni pun lambat sebab nak kumpul gamba keluarga yang ramai tu. Hehehehe.

Aktiviti kali ni kami buat di Teluk Batik Resort, Teluk Batik, Perak. Kami dah rancang hampir dua tahun, demi merialisasikan impian semua ahli keluarga untuk berkumpul. Sepanjang tempoh 4 tahun ni pun kami dh kehilangan 3 ahli keluarga. Makanya perjumpaan kali ini sangatlah penting dalam mengeratkan silaturahim sesama keluarga. Keluarga Haji Abdul Rani ni sudah ada 4 generasi yang dikumpulkan. Paling kecil adalah Piat, kalau mengikut susunan Anak, Cucu, Cicit, Piat.









Kami berkumpul pada 23 untuk sesi bergambar mengikut family kecil dahulu. Siapa yang sampai dulu mereka dah start bergamba. Lepas tu kami adakan acara sukaneka untuk kanak-kanak remaja dan tak lupe yang dewasa. Aktiviti simple je asalkan semua happy. Hadiah bukanlah menjadi tujuan utama tetapi keakraban antara keluarga yang kami titik beratkan. Sambil tu kami bawa makanan sendiri untuk makan tengah hari. Masa ni pun kami beramai-ramai bertukar juadah makanan antara ahli keluarga yang lain. Dapatlah merasa makan air tangan masing2. Rezeki sikit-sikit asalkan semua dapat merasa.










Selepas acara sukaneka, kami sambung semula acara bergambar untuk keluarga besar kami. Tengoklah bertapa meriahnya keluarga kami ni. Hati ini pasti gembira melihat keluarga besar ini. 

Kemudian sebelah petang adalah aktiviti bebas untuk mereka semua mandi laut atau pun mandi kolam. Sementara nak menunggu acara kemuncak di sebelah malam. Eyda pula masa petang ni la cuba nk touch up slide untuk malam ni.

Aktiviti malam semestinya lebih meriah. Setiap ketua keluarga akan bertukar hadiah sesama sendiri, dan hadiah sukaneka juga disampaikan pada malam itu. Selain itu semestinya ada hadiah cabutan bertuah yang lebih memeriahkan suasana malam. Malam itu jugalah ramai ahli keluarga yang mula menonjolkan bakat menyanyi masing-masing. Meriahnya suasana dengan suara anak-anak yang berlari sana sini. Di sini juga kami lebih mengenali antara satu sama lain.


Pada 24 aktiviti semestinya acara bebas. Pastinya anak-anak tak puas bermandi di pantai dan kolam. Abah Eyda pun bersemangat nak jalan ke pantai walaupun kukdratnya semakin berkurang. Tetapi demi anak cucu dia gagahkan jua ke pantai. Dulu pun Abah memang suka ke pantai. boleh dikatakan sebulan sekali tu pasti akan berjalan. Sekarang ni masa anak-anak pula lah yang bawa mereka kan.

Alhamdulillah. Semua acara berjalan lancar. Diharap agar ikatan kekeluargaan Generasi Haji Abdul Rani ini akan terus berkekalan hingga ke syurga Allah.


CORETAN DIARI PINK

Petua Penjagaan Kulit Muka dengan Vitamin C Serum dari Annona

Assalammualaikum dan hai korang.

Soalan Eyda pada korang semua. Adakah korang rase kulit korang dah cukup vitamin? Korang tahu tak Vitamin C boleh membaiki sel-sel rosak pada kulit kita? Mestilah ramai dah tahu kan. 
Macam yang Co-founder Annona katakan di atas, kulit yang tidak cukup vitamin C adalah antara punca utama yang mengundang masalah jerawat, jeragat, liang pori terbuka, kulit kelihatan kusam, gelap, kering dan tidak sihat. Kalau korang ada masalah seperti yang disebutkan tu, maknanya kulit korang belum cukup Vitamin C lah.

Okay jom Eyda nak ceritakan sikit pasal kebaikan Vitamin C pada kulit kita. Kulit kita ni bukan setakat memerlukan Vitamin E tetapi juga Vitamin C. Selain dari mengamalkan pengambilan buah-buahan citrus seperti oren dan berries, kita juga perlukan suppliment Vitamin C untuk terus resap pada kulit. Makanya sebab itulah Eyda nak kenalkan dengan Vitamin C Serum dari Annona yang mempunya 10x ganda vitamin C untuk kulit kita.

Siapalah tak nak kulit flawless macam artis semua tu kan. Sebagai manusia biasa pastinya kita inginkan kulit yang cantik dan berseri agar dapat meningkatkan keyakinan diri kita. Barulah kita boleh menjalankan tugas harian dengan lebih tenang dan gembira. Kalau nak selfie pun tak payah nak pakai filter melampau kan.

Ini antara bahan yang dapat membantu kulit kita sekiranya kita menggunakan Vitamin C Serum dari Annona.

Ekstrak Buah Citrus - diambil hanya dari buah-buah citrus yang tinggi dan kaya dengan vitamin C serta dapat mencegah dan memperbaiki sel-sel kulit rosak.

Asid Hyaluronic - mengawal kelembapan pada kulit muka akan lebih anjal

Glutathione - Anti-oksidan yang dapat mencegah dan merawat kulit yang kusam, dapat menghaluskan liang pori serta mengelakkan jerawat dan jeragat pada muka.

Ekstrak Buah Delima - menjadi ajen yang mengawal anti penuaan pada kulit kita

Ektrak Daun Saxifraga - dapat melancarkan peredaran darah dan menaikkan seri wajah

Ektrak Akar Skullcap - melindungi kulit dari sinaran UV serta mengekalkan kelembapan pada kulit

Ekstrak Akar Peony - untuk mencerahkan kulit dan dapat meredakan kulit yang sensetif

Semua bahan-bahan yang digunakan sangatlah tinggi Vitamin C nya. Setelah seminggu mencuba Allahamdulillah setakat ini tiada  masalah iritasi pada kulit atau apa-apa kesan sampingan. Tapi Eyda agak yakin dengan penggunaannya kerana... Haaa.. kalau nak tau kerana apa, nanti Eyda cerita lagi testimoni Eyda ye. KLIK SINI

Harganya juga berpatutan tau

🌸Cleanser RM39
🌸Serum RM39 (5ml)
🌸Serum RM90 (15ml)
🌸Moisturizer RM39
🌸Facemist RM45

Kalau korang nak tahu info lanjut korang boleh cek sendiri di
..............................
VITAMIN C SERIES ~ Facebook: VCS Annona  ~  Instagram:  vcs_annona  ~  Hotline:0108424243



CORETAN DIARI PINK

Joymix Insourin | Menurunkan Bacaan Gula Bagi Penghidap Diabetes

Assalammualaikum dan hai semua.

Ada tak antara pembaca DiariPink ni penghidap Diabetes macam Eyda? Sekiranya ada diantara korang yang menghidap diabetes atau pun ada ahli keluarga yang menghidapnya, Eyda harap korang akan terus membaca cerita Eyda kali ini.

Korang pernah tak dengar Joymix? Joymix ni sebenarnya ada banyak produk makanan tambahan, tetapi kali ini Eyda nak bercerita khusus mengenai Joymix Insourin. Eyda pun diperkenalkan oleh seorang kawan ni. Dia sarankan untuk Eyda mencuba produk ni.



Bulan lepas, sememangnya Eyda agak sibuk sebab nak tutup akaun, kadar gula pun masa tu agak tidak menentu. Kebiasaannya bacaan gula agak tinggi boleh cecah berbelas selepas makan, walaupun dengan pengambilan ubat.


Bacaan selepas sarapan pagi pagi bihun goreng dan teh o kosong (mohon abaikan tarikh sebab setting dah lari)
Makanya setelah seminggu Eyda mencuba ternyanta ia berkesan dan berjaya menurunkan kadar gula dalam darah Eyda. Eh... harap korang tak lupa yang Eyda ni salah seorang penghidap diabetes tau. Ingat tak cerita ni dulu? KLIK SINI Sebelum Eyda tunjuk berapa perubahan bacaan gula dalam darah Eyda, biarlah Eyda ceritakan serba sedikit kebaikan Insourin ni.

Apa Itu Insourin

Insourin ini adalah minuman kesihatan yang khusus untuk penghidap sakit diabetes. Ia mampu menurunkan kadar gula dalam darah korang hanya dalam tempoh 2 jam selepas mengambilnya. Rasanya agak sedap juga seolah-olah korang minum air lemon jus. 

Kandungan Insourin

Bahan yang ada dalam insourin inilah yang mampu menurunkan kadar glukos dengan cepat. Ia mempunyai:

1. Citron Juice Powder / YUJA/ 유자 - Serbuk lemon
2. Patented Momordica Charantia Polypeptide ( bitter melon) 고야 - Peria Katak
3. Erythritol- Gula Tanpa Kalori
Bahan-bahan ini dapat dijadikan sebagai pengganti insulin dalam darah kita secara tidak langsung dapat mengurangkan gula dengan kadar segera.

Cara Pengambilan

Cara pengambilan Insourin juga sangat mudah, 1 sachet untuk 3 kali sehari. Ia boleh diambil bersama-sama makanan atau pun selepas makan. Untuk kesan yang lebih baik, boleh la ambil selepas makan. Hanya perlu dibancuh dengan air suam dan boleh terus minum.

Kebaikan Insourin

1. Dapat mengurangkan kadar gula dalam darah selepas makan
2. Dapat mengurangkan bacaan HbA1c
3. Mengurangkan lemak dalam badan
4. Mengurangkan kadar kolestrol dan;
5. Mengelakkan hati rosak / masalah lemak pada hati

Okay sekarang meh sini Eyda nak tunjuk kesan selepas Eyda mengamalkan Insourin ni.

Bacaan kembali normal (bacaan jam 6 petang selepas lunch lewat jam 4)
Alhamdulillah dan terima kasih kepada rakan yang memperkenalkan Joymix Insourin ni. InShaaAllah Eyda akan teruskan. Untuk maklumat lanjut korang boleh la pergi ke Website Joymix dan lihat sendiri apa kebaikan yang ada pada Insourin ni. Eyda dah cuba korang bila lagi?





CORETAN DIARI PINK

TIME TUNNEL | TEMPAT MENARIK DI IPOH

Assalammualaikum, hai semua.

Cuti sekolah ni kalau ada yang ke Ipoh, moh le komer melawat ke Time Tunnel ni. Hehehe. Ini adalah salah satu tarikan terbaru di Ipoh. Time Tunnel ni menempatkan pelbagai alatan yang digunakan pada zaman 70'an hingga ke 90'an. 

Kalau masuk ke sini pastinya akan terimbau kembali kenangan zaman kanak-kanak bagi kita yang ada pada tahun tersebut. Contohnya peralatan dapur, kedai gunting rambut, alatan sukan di sekolah dan juga koleksi-koleksi kaset dan kodak lama.

Jom Eyda belanja korang gambar-gambar menarik yang ada di Time Tunnel ni.
Pelbagai jenis raga ada dipamerkan di sini. Guni-guni yang ada di atas tu pun digunakan oleh orang lama-lama untuk membeli barang, sebab tu lah ada pelbagai jenis. Mana nak cari beg plastik masa tu kan.
Ini pula antara koleksi yang ada dipamerkan. Contohnya raket badminton ni. Ada yang masih diperbuat daripada kayu tau.
Kanak-kanak zaman dulu kala semestinya tahu pasal bola Ovaltine ni kan. Zaman dahulu semua mainan rasanya berfaedah. Tengoklah bola ni, ianya adalah sebuah globe. Zaman dahulu hafal negara guna globe ni je.



Kaset sebelum wujudnya kaset kecik tu. Player dia pun besar tau. Rumah Abah ada sebelum ni. Rugi pulak tak simpan.

Siapa suka main pemadam masa sekolah dulu? Cepat mengaku. Hehehe.
Koleksi tabung. Dulu kalau menyimpan je mesti dapat tabung ni. Tabung gajah tu dari BSN tau.




Kodak ni dah tak pakai dah kan zaman sekarang. Kalau jual pun mesti mahal kan.

Ini pula antara contoh salon lama kedai jahit dan susun atur rumah dulu-dulu.










  Agak-agak ada lagi ke susu KLIM dan Protimex tu ye?

Ini paling lagend tau.. Walker budak-budak ni memang rare susah nk jumpe kan.


Rumah siapa ada lagi suis macam ni. Rumah Abah Eyda masih guna lagi dekat bahagian atas. hehehe.. Legend la kan rumah Eyda tu.


Haaaa.. macam mana? menarik tak barang-barang yang ada dekat sini? So boleh la korang bawa anak-anak cuti sekolah ni nanti. Biar mereka kenal serba sedikit macam mana zaman dahulu dan zaman sekarang. Kalau korang nk ke sini baca details dekat bawah ni pula.


Waktu Operasi - 10.30 pagi - 5.00 petang
Harga Tiket - RM6
Alamat - 25, Jalan Panglima, 30000 Ipoh, Perak
Lokasi -


CORETAN DIARI PINK

About Us

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...