KBBA

lazada

nuffnang

Menang Contest Memasak Adabi | Ketupat Nasi Lemak

Assalammualaikum, hai semua.

Sebut pasal contest ni, Eyda baru pertama kali menang contest memasak tau. Hehehehe... Tak pernah lagi join contest mcm ni. Tetapi sejak Adabi buat, eh terajin pula Eyda join. Setelah 3 minggu mencuba nasib di bulan Ogos yang lalu, akhirnya kali ni rezeki berpihak kepada Eyda.

Apa yang lebih menarik, kali ni Eyda menang bersama bos unit Eyda. Menu Eyda adalah Nasi Lemak yang diinspirasikan dari produk Ketupat Adabi.

 Bahan yang Eyda gunakan untuk nasi lemak ni mudah je. Semua bahan sama je dengan kita masak nasi lemak biasa. Apa yang berbeza adalah, nasi tu Eyda gantikan dengan ketupat. Rebus ketupat dengan santan dan sedikit garam. Disebabkan anjuran Adabi, makanya produk sambalnya haruslah Adabikan. Sambal tu Eyda kukus je untuk bagi panas. Kalau korang rajin tu lebih dari Eyda, korang boleh la masak semula kemudian gorengkan kacang dan ikan bilis je.
 Haaaa.. inilah hasilnya. Potong timun, rebus telur kemudian hidangkan. Mudah je kan nasi lemak ketupat ni.
 Nak lagi menari korang boleh lah lapiskan seperti burger. Sedap tau. Rasa nasi lemak tu tak hilang.
Inilah antara pemenag untuk #ykadabicontest18. Yang roti tu adalah rakan sekerja Eyda aka bos. hehehe. Masa hantar hadiah pun senang je Adabi nak hantar. Maklumlah setempat kan.
Haaa.. korang kenal tak bos Eyda tu... hehehe.. sape rajin masak mesti tahu punyalah.. Dialah Mommy Seri dari blog Epok-epok Pusing.... cuma sekarang dah tak aktif berbelog je, tapi dia rajin masak di IG dia. Nanti korang skodeng la ye IG Mommy Seri ni.

Alhamdulillah la sebab ini adalah hadiah hari lahir kami di bulan September ni. Oh ye.. hari ni birthday Mommy Seri tapi jangan lupe birthday Eyda 30 September tau... Hahahaha.. poyo kan nak bagitahu birtday jugak...

Okaylah.. jumpe lagi ya... Doakan juga kami bertambah murah rezeki... Eyda doakan untuk korang juga.



CORETAN DIARI PINK

6 comments:

Si Chommel kate ✿◕‿◕)

About Us

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...